Kurkistus Tuija Simosen inspiroivaan kasvuun: Työharjoittelijasta Team Leadiksi
Tutustu asiantuntijamme Tuija Simosen uratarinaan Enfolla. Mitä työpäivä Service Deskissä pitää sisällään ja minkälaisia kasvumahdollisuuksia yhden talon katon alla on mahdollista saavuttaa?
”Antoisinta työssäni on ihmiset. Meillä on ammattitaitoisia ja mukavia ihmisiä töissä, ja tämän merkitys korostuu, kun Service Deskin tehtävissä tulee kaikenlaisia tapauksia hoidettavaksi. Parhainta on myös se, että saa jutella käyttäjien kanssa.”, Tuija Simonen kuvaa naurahtaen.
Tuija työskentelee tällä hetkellä Team Leadina yhdessä Enfon Service Desk -tiimissä, ja hänen vastuullaan on tiimin päivittäinen toiminta. Team Leadina Tuija huolehtii siitä, että tiimin resurssit on kohdistettu oikein jokaiselle päivälle. Osana tätä hän esimerkiksi seuraa tulevien puheluiden määrää ja lisää tarvittaessa resursseja puhelinyhteydenottoja hoitavaan ryhmään. Puheluiden lisäksi Tuijan tiimi hoitaa tehtäväjonoja, joissa on loppukäyttäjiltä tulleita työpyyntöjä. Tuijan tiimissä on noin kymmenen eri yritysasiakasta, ja tiimille tuli juuri yksi uusi asiakas lisää. Team Leadinä Tuijan päivä koostuu asiakasyhteistyöstä ja tiimin päivittäisen operatiivisen toiminnan ohjauksesta.
Etenemismahdollisuudet houkuttelivat hakemaan
”Hain Enfolle töihin, koska olin kuullut Enfolla työskenteleviltä kavereiltani palautetta, että täällä on mahdollista edetä talon sisällä”, kertoo Tuija, joka aloitti Enfolla vuonna 2017 ensin työharjoittelussa. Harjoittelijana Enfolla Tuija pääsi tekemään samoja tehtäviä kuin muutkin, eikä työn tekemistä tarvinnut seurata sivusta. Työharjoittelujaksonsa jälkeen Tuija pääsi työskentelemään Enfolle Service Desk -tehtäviin ilta-aikoina opintojensa ohella, mikä mahdollisti opintojen ja työskentelyn joustavan yhdistämisen.
Kun Tuijan opinnoissa jäljellä oli enää opinnäytetyön tekeminen, hän siirtyi Service Desk -tehtäviin päivävuoroon. Opinnäytetyönsä Tuija teki Enfolle, ja välillä lopputyötä oli mahdollista tehdä työaikanakin. ”Periaatteena täällä on, että opiskelijoita kannustetaan saattamaan opinnot loppuun”, Tuija toteaa. Team Leadina Tuija aloitti siirtymällä Service Desk -tehtävistä huhtikuussa 2021.
Työnkuvan oppii tekemällä
”Service Desk -tehtävissä pitää osata olla ihmisten kanssa, kuunnella ja olla empaattinen”, Tuija luettelee. Sosiaaliset taidot tässä työssä ovat ensisijaisia, ja tekniset taidot tulevat vasta sen jälkeen. Enfolle tullessa ei siis tarvitse olla valmis Service Desk -osaaja, vaan tarjoamme kattavan perehdytyksen. Asenne menee ohi valmiista teknisestä tietämyksestä!
Yhteydenottoja asiakkailta tulee niin puhelimitse, chatin, sähköpostin kuin palveluportaalin kautta. ”Virheiden tekemistä ei pidä pelätä”, Tuija toteaa hymyillen, ja jatkaa: ”Täällä luotetaan ja annetaan vastuuta. Kaikki haluaa auttaa, jos jossakin asiassa tarvitsee apua”. Service Desk -tehtävissä korostuvatkin hyvät yhteistyötaidot. Team Leadille taas yksi tärkeä ominaisuus on tasapuolinen kohtelu kaikille tiimin jäsenille.
Me Service Centerillä tarjoamme uusimpien teknologioiden mukaisen tuen kaikille IT:n perustoiminnoille, kuten esimerkiksi Service Desk -palvelun, valvonnan ja lähituen. Käyttäjät ovat meihin yhteydessä niin työasemia, mobiililaitteita, käyttöoikeuksia, sovelluksia ja palvelimiin koskevissa asioissa useiden kanavien kautta.